Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


...Utazás előtt jó ha az ember tudja, hogy mire számítson!...

Költségek

Szállás:

Olcsóbb szálláshelyek: 15-25$
Középkategóriájú szálláshelyek: 30-40$
Luxusszállodák: 50-80$ felett


Étkezés:

Alapkategóriában: 5-10 $
Középkategóriában: 10-15$
Luxuskategóriában: 15-25$

Közlekedés

Az országban 250 repülőtér, vagy annak nevezett rét található, így repülővel bárhova eljuthatunk. A vasút pontosabb és biztonságosabb, mint a buszközlekedés. Az autóbérlés drága, és az utak nagy része rossz állapotban van.

Aki eléggé kalandkedvelő, esetleg kutató kedvű világjáró, és saját szemével, bérautóval szeretné bejárni a térség legeldugottabb részeit, több nehézséggel is szembe kell néznie. Egyfelől az autóbérlés igen drága, másfelől bizonyos területeken való közlekedéshez előzetes engedélyt kell kérnie a hatóságoktól, nem is beszélve arról, hogy az utak alig negyede burkolt. Vidéken gyakorta támadják meg a magányos autósokat és az üzemanyag-utánpótlás sem emlékeztet az európai körülményekre.

Gyógyszer

Nincs kötelező oltás, illetve gyógyszer. Ajánlott azonban a sárgaláz elleni oltás (Nemzetközi Oltóközpont 1097 Bp., Gyáli út 2-6. Tel: 476-11-00 / 2372 mellék), valamint a malária elleni gyógyszer, a Lariam. A Lariam rosszullétet okozhat, szedése mellett tilos alkoholt fogyasztani. Érdemes a gyógyszert kiváltani, mert amennyiben időben észlelik a maláriát utánkezelésre is alkamas.

Közbiztonság

Mint minden nagyobb városban, Mombasában is ajánlott vigyázni értéktárgyainkra. Este kísérő nélkül az elhagyatottabb utcákon ne sétáljunk. Aranytárgyakat, ékszereket ajánlatos a hotel széfjében elhelyezni.

Beutazási feltételek

A vízumot belépéskor a helyszínen kell fizetni, mely 50 USD/fő. Az útlevélnek a tervezett visszautazástól számított 6 hónapig érvényesnek kell lennie. Megérkezéskor belépési lapot kell kitölteni.

Közlekedés az országon belül

Úthálózat hossza: 63800km,
Vasúthálózat hossza: 2778km

A vasút pontosabb és biztonságosabb, mint a buszközlekedés, bár igazi vasúthálózat nincs. Az üzemanyag csak importból szerezhető be, tehát megengedhetetlen, hogy az országutakat, vagy a városi utcákat szállító 40-50 fős buszok járják. Ebből a gondból született a matatu, a személyszállítás nagy részét a fővárosban és országszerte is lebonyolító minibusz. Sofőrjeik ördögi ügyességgel (és néha felelőtlenséggel) vezetnek, a pénzbeszedők – legalábbis a kívülálló szemében – minduntalan az életükkel játszanak. Van viszont egy sokat mondó azonosság: országos rendelet tiltja, hogy az eredetileg 7-8 személyes kisbuszba 18 főnél több utas beszálljon! Ehhez jön még a vezető és a „kalauz”. Utóbbi, aki egyben kikiáltó is, harsányan hirdeti, hogy járműve éppen melyik célállomás (városrész vagy település) felé tart és mennyi a viteldíj. Utóbbi mindig a megtett távolságtól függ, a kényelmi szempontoknak nincs szerepük. Íratlan szabály, hogy a távolsági matatu, amely több száz kilométert is ledarál egy-egy útján, nem indul el addig, amíg meg nem telik. Az első beszállónak, akinek udvariasságból illik a hátsó sorba telepednie, ez néha komoly megpróbáltatást, alkalmasint 1–2 órányi sarokba szorított várakozást is jelenthet.
Belföldi repülőjáratok: Az országban 250 repülőtér, vagy annak nevezett rét található, így repülővel bárhova eljuthatunk.
Taxi: a taxi nem olcsó. Minden út előtt alkudjuk ki a fuvardíjat. A helyi közlekedési eszköz a matatu. Ezt főleg vállalkozó kedvű utasainknak ajánljuk.
Az autóbérlés drága, és az utak nagy része rossz állapotban van.
Távolsági busz: nem biztonságos